M A D

Det sunde liv

Først og fremmest sorry for stilheden herinde de sidste to uger. Der har bare været så meget at se til, plus så flyver tiden jo afsted som besat! Men nu er jeg her igen og fyldt med inspiration!

Den sidste uges tid har jeg genoptaget min gode gamle ‘lowcarb’ livstil, da lidt for mange kg havde sneget sig på vægten. Det er ikke en kur- det er virkelig en livstil, som blot kræver interesse for lækker, men sund mad, og lidt selvdisciplinen (især søndag morgen, når morgenboller er det eneste man drømmer om ti hi).

Så i sidste uge delte jeg lidt godt ud af mine aftensmad retter på Instagram, men tænkte at I ikke skulle  snydes. Så her er et par lækre lowcarb retter, som hverken kræver det store talent i køkkenet eller flere timers forbedredelse.

1. Omelet med skinke & hytteost med cherrytomater, radiser og basilikum blade

Denne ret tager 15 min max og er så lækker og mættende, at du nemt kan blive afhængig af den!

2. Laks med asparges & neutral skyr

Laks er altid sund og mætter godt, plus den holder din hud sund- og så tager det hellere ikke mere end 15 min at lave. 

3. Squashpasta med hjemmelavet bolognese sovs & parmesan

En klassisk hverdagsret bare lidt bedre og sundere. Kødsovsen laves på revet gulerødder, champignoner, løg, hakket tomater og oksekød. Squashen kan du nemt forvandle til pasta ved hjælp af en spiralizer.

4. Tigerrejer i chilisovs på salat med cherrytomater, peberfrugt, agurk, æg og lidt ristet proteinbrød til:)

Endnu en ret som kan laves på 20 min. Det vigtige er at rejerne ikke får mere end 3-4 min på panden max, da de ellers kan blive lidt gummiagtige at tygge i. Retten mætter pænt godt og portionen kan også tillades at være ret stor hihi:)

5. Chicken tandoori med blomkålsmos og minimajs

Tandoori sovsen kan oftest købes klar i pakker, hvor du følger opskrift på bagside, men blot erstatter ris med blomkål. Blomkålen koges i 10-15 min. til den er blød, og så svigter man den let på panden, til den er moset (3-4min).

6. Kylling i fløde-tomatsovs, af friske tomater og soltørret tomater & squash pasta

Jeg elsker denne ret. Den smager himmelsk og er let i fordøjelsen, selvom der er fløde i. Du kan lave retten på max 30 min.

Jeg har tidligere delt flere lowcarb opskrifter, hvis du skulle blive bidt af disse, bare skriv lowcarb i søgefeltet!

Og for dem af jer der skulle være i tvivl, så handler lowcarb ikke om sult og kur. Nej tværtimod. Det handler faktisk om at holde sig godt mæt, have en sund fordøjelse, slippe for at være oppustet og komme af med vand i kroppen! Og ja- du taber dig automatisk nogen kg når du begynder at spise lowcarb, men det fedeste er at du konstant føler dig mæt!

PS. Og alt med måde… Den der ene morgenbolle om søndagen vælter ikke livsstilen – men én hver dag gør!

Bon appetit:)

It's only fair to share...Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on FacebookEmail this to someone