R E J S E R

Kør-selv ferie i Florida

Vi var to voksne og to børn af sted. Vi bookede vores ene del af turen igennem FDM travel , og den anden del, som var flyturen, igennem flybilltet.dk. I vores tilfælde kunne det betale sig, at splitte det ad, men ofte giver FDM travel et tilbud på den samlede pakke, som er det billigste. FDM travel kom med et forslag, til vores rundtur og vi fik justeret det med det antal dage vi følte, at vi kunne bruge i hver by. Rigtig god service og rigtige gode hoteller.

Vores tur bestod af overnatninger i :
Miami
Key Largo
Fort Myers
Orlando
Fort Lauderdale

Undervejs stoppede vi i forskellige andre byer. Det var både korte og lange stop, som blandt andet Key West, som blev til en heldagstur.
Vi var så glade for, at havde taget beslutningen om, at få set Florida og ikke kun havde booket 14 dage på ét og sammen sted. Det var lidt af en sats, når man har børn med og kun 14 dage til rådighed. Hvis der er noget vi skulle gøre om, så er det færre byer eller længere periode. De 14 dage var uundværlige og kan ikke erstattes, men tiden var knap hvert sted. Især når man både vil shoppe i de fantastiske store Outlets, opleve byerne, men også se seværdighederne.

Selvom det var februar måned vi var afsted i, så var vejret ret dejligt i Miami da vi ankom. Vi fik flere ture på stranden, både hotellets strand, og den famouse Miami Beach – hvor den berømte strandpromenade prydes af de flotte art deco bygninger og ocean Drive, der er fyldt med luksuriøse biler.

MiamiJeg kan sige så meget, at jeg vil være millionær idag, hvis jeg bare havde fået en krone, for hver gang min mand sagde ” Årh se se seee, den bil jeg gerne have”!
Det er værd, at besøge de små bagvedliggende gader som Lincol Road bl.a. nær Miami Ink.
Down Town Miami besøgte vi ikke mere end én gang. Vi tog ind for at se hvad der var og tog en tur på Hooters – det er her jeg lige skal nævne, at vi har 2 drenge, så yes det var min ide at spise på Hooters (not).

På vej fra Miami Beach til Key Largo, stoppede vi i Everglades nationalpark. Det var den vildeste kontrast på så kort tid. Vi var nærmest lige taget ud fra den luksuriøse Ocean Drive, hvor vi lige skulle shoppe det sidste, til at stå i en subtropisk sump med alligator og siv til begge sider.
Vi stoppede ved en alligator farm og fik en tur på sumpen i en airboat, hvor vi fik fodret alligatorerne med lidt chips (ved ikke lige helt hvor sundt de lever, men det var hvad vores guide lige have ombord).
Everglades er mere end alligator og sump, så hvis man interesserer sig for fx fugleliv, dyre og planteliv, så er det her et paradis.
Vi ankom til vores hotel i Key Largo, hvor jeg bare ikke kunne lade vær med, at tænke på den sang fra ”coctail” Husker i # Kokomo .. oh yes den er god! Gæt hvad kom der i radioen. Så var stemningen lagt haha!

42 broer

42 broer efter kom vi til Key West, som var virkelig hyggelig og charmende. Stemningen var lidt cubansk/caribisk med hyggelige pubs til at stille tørsten, et virkelig lækkert feriested, hvor priserne desværre var skruet godt op. Her ville vi godt have brugt lidt flere dage, til at bare dasse rundt.

Florida

Vi så den fantastiske solnedgang over den Mexicanske golf og når himlen er klar siges det, at man kan ane Cuba, som ligger 150 km fra Key West. Key West er virkelig charmerende til trods for masseturisme.

De næste par dage brugte vi i Fort Meyers, hvor vi shoppede i Outlet og besøgte søster øerne Sanibel og Captivia. Så smukke og hyggelige. På Sanibel stoppede vi ved stranden, hvor sandet var dækket af muslingeskaler der skyllede op, og når jeg siger dækket, så mener jeg dækket i dybe lag. Det var så fantastisk at se, men mindre fantastisk, at gå på i bare tærer. Landskildpadderne går frit på øerne og dem skal man passe på, når man er i bil. Inden vi kørte tilbage til fastlandet, fik vi også smagt lidt indbagt alligator (yummi).

Så gik turen videre til Orlando og Disney World. Hjemmefra havde vi købt billetter til 3 af parkerne. Dyrt, Ja! Vi valgte Magic Kingdom, Epcot, og Hollywood Studio.
Vi kunne mærke at drengene var lidt for store til nogle af tingene, eller virkede de bare uinteresseret i Magic Kingdom. De andre parker havde nogle vildere forlystelser, som drengene dog var mere til. Jeg kunne stadig godt blive helt fascineret af de detaljer der var i de forskellige parker, og hvor gennemført det var lavet.

Florida

Turen efter Orlandos forlystelser og igen outlet shopping, tog vi en overnatning i Fort Lauderdale. En smuk hyggelig by, som fortjener et lille besøg.

På vej tilbage til Miami kørte vi forbi en skydebane, hvor våbentilladelsen kunne købes i Wall- Mart – Jeps, Wall- Mart, og der var ovenikøbet et tilbud, hvor man kunne få et skydevåben med for ingen penge. Det var tydligt at mærke, at de havde et helt andet forhold til våben end os.

Alt igennem en fantastisk tur, hvor vi sagtens kunne have brugt meget mere tid. Det mest fantastiske var, at det føltes som flere ferier i en, da kontrasterne mellem byerne var store og fascinerende på hver sin måde. Det var slet ikke noget problem, at have børnene med og de til tider lange strækninger var heller ikke noget problem, da vi lavede stop undervejs, hvis vi så noget spændende. Der var fx en del butikker langs vejen, hvor vi fandt nogle ret fine gamle ting.
Jeg vil anbefale dette til alle – en god måde, at opleve dele af USA, på stram tidsplan – med andre ord, mere ferie til folket 😉

It's only fair to share...Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on FacebookEmail this to someone